Friday, April 2, 2010

Kluang Tau Sar Piah

Mum & dad bought this yummy biscuits for me. All the way from Kluang, Johor.


Price at RM2.80 for 5 pieces.

Yummy biscuts which are still fresh. Skin are crispy.


And my favourite salty type.
.

Now, this reminds me of the tau sar piah with meat floss. Yummy !

33 comments:

  1. hey, i oso like to eat tausar piah, the salty one. n tel u, the one with meatfloss made in teluk intan actually is my colg's sister's factory, and the shop selling in midvalley is the sister's son's shop.so sometimes, when colg back to hometown, sometimes wil bring over some nice biscuits for us.. btw, tausarpiah with spicy shrimp oso my fav!

    ReplyDelete
  2. I love tau sar piah but I prefer Heong peng.. (dunno how to spell it!) :D hhehe...

    ReplyDelete
  3. Seldom see this type of Tau Sar Peah wrap in red paper these days....nice!

    ReplyDelete
  4. Mummy-J ~ Never try the spciy shrimp before. You all must be looking forward for this coll of yours to go back hometown as often as possible lo. hahaha....then can have lots of goodies to eat.

    Merryn ~ I like that heong peng too. crispy and sweet.

    Pete ~ Ya ya...looks like very traditional. haha..nowadays, all come in commercial nicely decorated plastic wrapper.

    ReplyDelete
  5. Yeah...got to agree Kluang tau sar piah is not bad!!!

    By the way....very hard for me to leave comments for you lately. Don't know why many internet window comes up if I put comment in a 2nd blog entry. So, can only do one per day!

    ReplyDelete
  6. very long time i didnt see this type already. I thought they dont come out with this type of wrapping anymore

    ReplyDelete
  7. Haven't ate one since 2 years ago~
    I am craving for it now haha ^^

    ReplyDelete
  8. I've not eaten this for a long time. Mum and Dad are the best. ^_^

    ReplyDelete
  9. hmmm, luckily i just had my lunch!! yummy biscuit~~

    ReplyDelete
  10. ohhh sedap! long time de, since i had one of these...

    ReplyDelete
  11. I love tau sar piah... I can just simply wallop the whole pack with a cup of Kopi-O for breakfast! That pink packing looks so traditional.

    ReplyDelete
  12. Eat one is enough for me. Taste nice and delicious.

    If eat more, i feel full and want to vomit.

    hehehe you understand what i mean?

    ReplyDelete
  13. Kluang one nice kah? Hmmm...must give it a try!!!

    ReplyDelete
  14. It's one of my favourite! It looks delicious... with its shinny crust and mouth watering bean paste filling (tummy rumbling)!

    Enjoy your weekend, and have a great week ahead!

    ReplyDelete
  15. kinda miss the old-style packaging... but i prefer ma3 ti2 su1 compared to tau sar piah... heheh...

    ReplyDelete
  16. Nice Nice...I love Tao sar piah too.

    ReplyDelete
  17. Dont really fancy tau sa piah. I like pau more!

    ReplyDelete
  18. Ann ~ You are from Kluang? Btw, I do not know how to fix your problem. Sorry. Try to use other browser?

    smallkucing ~ I think still can find in small town. In Seremban, I only saw plastic wrapper.

    Kelvin ~ Wow...2 years! That's long. Go and buy now. haha...must eat them when you have the crave.

    Mummy Gwen ~ Haha...agreed. Mum & Dad are the BEST!

    [SK] ~ :)

    Irene ~ Memang sedap. I also love them!

    Serene ~ WOW...whole pack is a lot! haha... and wow...kopi O. Nice combination.

    CH Voon ~ Alamak! U r such a small eater? But must agree they are a bit oily.

    suituapui ~ Next time when you travel to Kluang, must go and find out this one. Click on the pic for a larger view, then can see the address & contact #.

    Alice Law ~ Ooo...so hungry? haha... yeah..crispy skin and delicious bean fillings.

    SP ~ Do you mean 'beh teh sor'? With brown sugar filling which are sticky sticky type? Sorry..not so familiar with the mandarin name.

    Mery ~ Nice biscuit to munch on.

    Rose ~ hahha....pau!! I love pau too, especially char siew pau. Yummy.

    ReplyDelete
  19. Aren't the ones up north more famous instead? From Perak I think, or was it Penang? :-P

    ReplyDelete
  20. Gallivanter ~ You are right. The Penang one are famous but theirs are those small type (tambun). This one from Kluang are bigger in shape and it is really nice too !

    ReplyDelete
  21. Next time i balik Johor, want to get this also

    ReplyDelete
  22. mnhl, yes, i was referring to 'beh teh sor'! wow.. so glad that u also know the hokkien name! usually when i say the hokkien name here, nobody knows like that!

    ReplyDelete
  23. Woo....I love tau sar piah too! Yummy! And it doesn't matter whether it's the small ones (tambun) or the big ones - like them all! :-D

    ReplyDelete
  24. Mommy Ling ~ haha...craving for some now?

    SP ~ Haha...I hokkien lang ma.

    Alice Phua ~ Me too! me too! I just love the salty fillings. So yummy.

    ReplyDelete
  25. i love tau sah piah too! sweet or salty:)

    ReplyDelete
  26. Normally do you serve it with tea or any drink?

    I like to serve it with coffee...delicious!

    ReplyDelete
  27. Normally do you serve it with tea or any drink?

    I like to serve it with coffee...delicious!

    ReplyDelete
  28. Next time i balik Johor, want to get this also

    ReplyDelete
  29. Ann ~ You are from Kluang? Btw, I do not know how to fix your problem. Sorry. Try to use other browser?

    smallkucing ~ I think still can find in small town. In Seremban, I only saw plastic wrapper.

    Kelvin ~ Wow...2 years! That's long. Go and buy now. haha...must eat them when you have the crave.

    Mummy Gwen ~ Haha...agreed. Mum & Dad are the BEST!

    [SK] ~ :)

    Irene ~ Memang sedap. I also love them!

    Serene ~ WOW...whole pack is a lot! haha... and wow...kopi O. Nice combination.

    CH Voon ~ Alamak! U r such a small eater? But must agree they are a bit oily.

    suituapui ~ Next time when you travel to Kluang, must go and find out this one. Click on the pic for a larger view, then can see the address & contact #.

    Alice Law ~ Ooo...so hungry? haha... yeah..crispy skin and delicious bean fillings.

    SP ~ Do you mean 'beh teh sor'? With brown sugar filling which are sticky sticky type? Sorry..not so familiar with the mandarin name.

    Mery ~ Nice biscuit to munch on.

    Rose ~ hahha....pau!! I love pau too, especially char siew pau. Yummy.

    ReplyDelete
  30. Nice Nice...I love Tao sar piah too.

    ReplyDelete
  31. hmmm, luckily i just had my lunch!! yummy biscuit~~

    ReplyDelete
  32. very long time i didnt see this type already. I thought they dont come out with this type of wrapping anymore

    ReplyDelete
  33. Seldom see this type of Tau Sar Peah wrap in red paper these days....nice!

    ReplyDelete

Other related posts

Related Posts with Thumbnails